یکی از دانشجویان دختر رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور نوش آباد در مطلبیبا عنوان آي مردم و مسئولين به داد پيام نور نوش آباد برسيد!!! در وبلاگ خودبه نام حدیث عشق مطالبی دون از شان شهر و شهروندان نوش آبادی نگاشته که در پاسخ آن در این مطلب ،چند خطی خواهم نگاشت:
عین مطلب این دانشجو :
آي مردم و مسئولين به داد پيام نور نوش
آباد برسيد!!!
بارها و بارها از اوضاع بد دانشگاه پيام
نور نوش آباد براي مسئولين استان اصفهان و حتي براي مسئولين كل در تهران نامه
نوشته ايم و از اوضاع بد اين دانشگاه گفته ايم اما دريغ از يك كلمه حرف حساب!!!
پيام نور نوش آباد يك واحد آموزشي در
استان اصفهان و از توابع شهرستان آران و بيدگل مي باشد كه در سال 86 راه اندازي
شد. اين دانشگاه هنوز يك ساختمان معمولي ندارد و ما دانشجويان اين واحد در دبستان
نوش آباد درس ميخوانيم. اينها اشكالي ندارد. اين واحد سرويس بهداشتي ندارد و اين
بسيار خجالت آور است!! وضوخانه كه پيشكش. سلف غذاخوري ما در پارك روبروي دانشگاه
مي باشد كه با انواع نگاههاي هرزه و متلكها روبرو هستيم و با خطرات خاص خود!!
ناهار نوش جان كه نه، ببخشيد ببخشيد زهر مار ميكنيم. نمازخانه نداريم و براي نماز
يا بايد به پارك برويم يا به امامزاده نزديك دانشگاه كه آن هم با خلوت بودن خطرات
جديدي برايمان فراهم كرده است.
كلاسهاي ما كم نور، با وسايل گرمايشي و
سرمايشي بسيار افتضاح، ظرفيت كم، شلوغ و با تخته سياه! مي باشد. 4 كلاس همه دارايي
اين واحد است!! حياط آن به دليل مشترك بودن با مدرسه ابتدايي، معمولا بسيار كثيف و
غيراستاندارد مي باشد. ما اصلا احساس نميكنيم به دانشگاه رفته ايم. كتابخانه يك
اتاق كم نور دقيقا مثل انباري، پر از گرد و غبار و بدون ميز و صندلي است!!
كتابهاكهنه و بسياري ديگر براي رشته هاي درسي غيرقابل استفاده است. در كتابخانه را
با قفل در گاراژ مي بندند.
امكانات يك مدرسه از اين واحد بسيار
بيشتر و علاقه و شور زندگي در مدارس بسيار بسيار بيشتر از اين واحد به اصطلاح
دانشگاهي است.
دانشجويان حتي درسخوان ترين آنها نيز به
دليل فقر شديد امكانات و پايين بودن فرهنگ دانشگاه بسيار بي رغبت و بي علاقه به
درس خواندن ادامه مي دهند.
بين ساختمان كلاسها و ساختمان اداري
دانشگاه كه همه استيجاري هستند فرسنگها فاصله است و ما براي پيمودن اين راه در
ظهرهاي گرم خسته و كوفته بايد با پاي پياده اين راه را طي كنيم. تاكسي در اين شهر
رفت و آمد ندارد و براي جابجايي فقط از دو پا استفاده ميكنيم. اگر كسي در ساعت 6
بعدازظهر از سرويس اصلي جا بماند براي رفتن به شهرمجاور جاره اي جز آژانس يا ماشين
شخصي ندارد.!!
امنيت اين شهر براي دانشجو مناسب نيست.
اين شهر كوچك هنوز يك واحد پيشدانشگاهي
ندارد چگونه واحد دانشگاهي به آن اختصاص داده شده است.
ورزشگاه دانشگاه سالن ورزشي شهر مي باشد
و سالن امتحانات ما نيز مي باشد. اين سالن هم در مكاني واقع شده كه از منازل
مسكوني دور و داراي امنيت نمي باشد. امتحانات ما در سالن ورزشي برگزار مي شود!!
جناب آقايان مسئول! مسئولين شهر! (چند
سال پيش) شما قول داده بوديد كه ساختماني براي اين واحد بسازيد. حال با گذشت 7 سال
از آن قول و قرارها هنوز هيج اتفاقي نيفتاده است. آيا شما معناي امنيت و تنها
ماندن يك دختر جوان دانشجو در جايي كه هيچ وسيله نقليه اي نيست و چشمهايي به او
خيره شده ميفهميد؟؟
كمي، يك كمي، ذره اي به خدا فكر كنيد.
آيا جواب ما را در پيشگاه خداوند خواهيد داشت؟
به ما قول داده بوديد براي سال تحصيلي
جديد اين واحد را با مركز آران و بيدگل ادغام نماييد. ما به قول شما دل خوش داشتيم
و اينك هنوز جوابي نگرفته ايم.
ما دانشجويان در قبال سالهاي عمرمان كه
با دادن شهريه و با زحمتي كه مي كشيم و امكاناتي كه نداريم و امنيتي كه تامين نشده
و قولهايي كه به سراب رسيده در پيشگاه خدا از شما شكايت ميكنيم.
آيا در اين دنيا قبل از رسيدن حساب و
كتاب آخرت گوش شنوايي هست؟
پاسخ من:
Normal
0
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
سلام
خواهر دانشجوی روانشناسی دانشگاه پیام نور نوش آباد خانم م-الف
در نوشته ات که از سر دلسوزی نوشته ای
،خواسته ای که کمی ترحم مسولین و مردم را به خود جلب کنی تا شاید،امکاناتی به این
واحد دانشگاهی اختصاص یابد.
با کمبود امکانات،چندپارگی قسمتهای کلاس
،اداری و ورزشی وسالن امتحان موافقم ودرست
است.
ونیز بسیاری دیگر ازحرفهای یک جوان
دانشجو که آمال و آرزوهای خود را در دانشگاه و پس از آن می جسته است.
اما از روی غفلت(که انشاالله اینگونه باشد) ، نسبتهای ناروایی را نیز
متوجه شهر و شهروندان نوش آباد کرده ای که امیدوارم با تصحیح آن از شهروندان عذر
خواهی کنی.
از آغاز افتتاح ،امکانات و بودجه بسیاری
از عموم مردم این شهرمحروم (شهرداری و شورای اسلامی شهر) برای راه اندازی این
دانشگاه هزینه شده،و قرار بوده که بقیه را مسولین دانشگاه تامین کنند و در طول چند
سال ساختمان و امکاناتی آبرومند مهیا نماید.
مردم نوش آباد چه تقصیری دارند که مسولی
در این دانشگاه به فکر دانشجویان آن نیست؟
شما حساب کن چند دانشجودارد و در سال صد
ها میلیون تومان شهریه شما صرف چه می شود؟
چه کسی گفته که دوباره باید زمین آن
برای احداث از اموال و بودجه عمومی شهر
داده شود؟؟؟؟
مدیریت کردن بر این واحد دانشگاهی به
عادت این چندین ساله از هر کسی برمی آید.
بارها صدا بر آوردیم که یک فرد بومی به
مدیریت این دانشگاه انتصاب کنید تا با دلسوزی بیشتر ،فکری به حال این واحد کند
،ولی کو گوش شنوا.
بنده خود ده ها بار در این رابطه
فرماندار سابق را مورد خطاب قرار دادم ولی جوابی جز توجیه نشنیدم.
در مطلبتان نوشته اید)) اين واحد سرويس
بهداشتي ندارد و اين بسيار خجالت آور است!! وضوخانه كه پيشكش.
سلف
غذاخوري ما در پارك روبروي دانشگاه مي باشد كه با انواع نگاههاي هرزه و متلكها روبرو هستيم و با خطرات خاص خود!!
ناهار نوش جان كه نه، ببخشيد ببخشيد زهر مار
ميكنيم. نمازخانه نداريم و براي نماز يا بايد به پارك برويم يا به امامزاده نزديك دانشگاه كه آن هم با خلوت بودن خطرات جديدي
برايمان فراهم كرده است.((
مگر نوش آباد تگزاس است ، سالانه هزاران
نفر به این شهر می آیند و از آثار تاریخی منحصر به فرد آن بازدید می کنند، و من به
یاد ندارم که اتفاق خاصی برای شخصی افتاده باشد.
اینجا یک شهر مذهبی است که در دوران
دفاع مقدس با 5هزار نفر جمعیت 120 شهید و دهها برابر این رزمنده ،آزاده و جانباز
تقدیم کشور کرده.
البته ممکن است معدود دانشجویانی عرف
اجتماع شهری نوش آباد را زیر پا بگذارند که ممکن است برای آنها مشکلاتی از نوع
آنچه فرموده اید بوجود بیاید ، که من و بسیاری از شهروندان با همه آنها مخالفم ولی
باید منتظر چنین برخوردهایی باشند.
مردم نوش آباد میزبان بیش از 2000 نفر
از اتباع افغانی هم هستند که من بسیاری از آنها را از سی و چند سال پیش می شناسم
،مردم نجیب نوش آباد به آنها هم توهینی نکرده اند و مشکلی بایشان بوجود نیاورده
اند ،آنها که بیش از 200 نفر از فرزندانشان در مدارس نوش آباد در کنار فرزندان ما
تحصیل می کنند.
مدرسه همسایه و دیوار به دیوار شرقی شما هم مال همین شهر
است.وآن هم یک دبستان.
این دبستان 3 سال است که 5 کلاسش به
رایانه و دیتا پرژکتور مجهز است و امسال هم یک کلاسش به تخته هوشمندمجهز شده
است،اینترنت پرسرعت دارد و بانک سی دی آموزشی.
اینها را گفتم که بدانید که اگر تخته
سیاه دارید و امکاناتی ندارید ربطی به
مسولین شهر وآموزش و پرورش ندارد.جای دیگری دنبال مشکل و رفع آن باشید.
آموزش و پرورش خود دارای کمبود فضاست ،
ولی برای رفع مشکل مسولین دانشگاه همیشه به فرماندار متوسل شده تا دانشگاه به همین
شکل به موجودیت خود ادامه دهد.
مردم نوش آباد به رسم مهمان نوازی
ونبودن سرویس مناسب ،سروس صلواتی دانشجویان هستند و اکثرا بدون دریافت هیچ وجهی
آنها را به محل کلاس و امتحان یا ایستگاه اتوبوس
می رسانند،آیا این رسم مسلمانی است که چهره شهر ما را اینگونه ظالمانه به
تصویر می کشید.
شما یک دانشجو هستید ونگاه شما به جامعه
باید از منظری کارشناسانه، منصفانه
وصادقانه باشد نه احساسی و غیر واقعی
البته من شما را تحسین می کنم که مثل
خیلی از همقطارانت ،بی تفاوت نبو ده ای و برای حل مشکل خود ،پیگیر هستید.
اما در پایان من هم مثل این دانشجوی
جوان ،از مسولان شهرستان و دانشگاه پیام نور تقاضا دارم ،دانشگاهی در شان این شهر
و نیزجوانان ایرانی ،مهیا کنند